25 juni, 2013

funderingar....


Har tänkt på lite saker den senaste tiden, folk tycker nog att jag e väldigt överdriven i vissa lägen om vissa saker.. Tänkte dela med mig lite om olika tankar och funderingar...
Tycker ni något annat så kommentera gärna, roligt att höra hur andra tycker..

Är jag:

- En sträng mamma när jag vill försöka hålla mitt barns sovtider när vi e hemma? Eller e jag dum som inte låter honom vara uppe längre så han blir övertrött i stället och får kanske svårt att somna?

- En sträng mamma när jag inte vill ge mitt barn vad som helst att äta?

- En sträng mamma som inte tycker att det e okej att folk "leker" med mitt barn när han äter?

- En sträng mamma som inte låter mitt barn göra vad som helst utan sätter gränser och "regler"?

- En sträng mamma om jag säger till omgivningen runtomkring om jag inte tycker att något e okej gällande mitt barn?

- En sträng mamma när mitt barn inte får leka med vad som helst som han kan göra sig illa på/med?

- Är jag en sträng mamma när jag försöker göra allt för mitt barn och e rädd om honom och tänker ETT steg längre i vissa situationer om vad som KAN hända?

Det e mitt barn, jag älskar honom över allt annat!! Och förlåt mig om jag överbeskyddande, vi alla e olika och sån e jag!

1 kommentar:

  1. Tycker du gör helt rätt! Dock får man rucka på sovtiderna ibland när man är bortbjuden. Men är man hemma tycker jag absolut att sovtiderna ska följas, oavsett om man har gäster eller ej.
    Det är ditt barn och du känner honom bäst.

    SvaraRadera