12 december, 2012

11 år sen.

Idag e det 12-12-12. För 11 år sen va det 01-12-12.
Det va DÅ som jag förhoppningsvis skulle slippa att få så in i helvetes ont i magen.
Mina föräldrar skulle slippa hämta mig ute i skogen, skolan eller någon annanstans.
Blev MÅNGA turer in till CSK innan de kom fram till vad det va. Jag va 12 när allt började. När jag bara kunde ligga ner å skrika och ha förbannat j-a ont. Jag va 12 år och de tyckte att jag va alldeles för ung för att ha det. Men nåja, till slut hittade dom de, gallsten! Förbannade j-a stenar och grus som ställde till det för mig.
Kommer ihåg när jag skulle sövas. Jag va ledsen OCH rädd. De gjorde 3 stycken titthål på mig. Ärren påminner om allt.
När jag låg på uppvaket så va min älskade mammii hos mig. Under tiden jag låg där spydde jag 8 gånger. Jag mådde skit!
Jag kommer mycket väl ihåg att jag absolut INTE skulle stanna där över natten. Jag skulle hem. Men nej, det fanns inte en chans att jag kunde åka hem. Min älskade familj kom in och hälsade på mig. Jag fick presenter och all uppmärksamhet man kan tänka sig! Självklart hade jag alltid någon vid min sida. <3
På morgonen den 13/12 kom personalen in på mitt rum och gick lucia. Väldigt snällt av de! :)
Stenarna och gruset som hade orsakat allt fick jag med mig hem i en burk. De e jag väldigt rädd om. Det e ett minne och jag kommer bära med mig de hela livet!
När jag skulle få Milian och ringde in till förlossningen så frågade de mig om jag har mycket ont. Jag svarade att jag hade haft gallsten och inget gör så ont som det. Och enligt mig e det sant. Föda va häftigt. Det skulle göra ont. Och det gjorde inte lika ont som gallsten och det va 45689086 gånget roligare att föda barn. Det måste jag göra igen, någongång! :)
Fast det har gått 11 år sen den dagen de tog bort allt detta på mig så kan jag än idag få grymt ont i magen. Tur för mig att jag har så fina människor runt omkring mig som alltid finns där då!

Nu väntar jag på att min lilla pluttis ska vakna så vi kan köra och hälsa på världens bästa farfar! :) Sen blir det att hälsa på familjen Holm, som jag saknar dom!!! I morgon ska mosters hjärta gå lucia på dagis, mysigt!! <3

Sista "Bonde söker fru" ikväll för detta året. Det måste vi se!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar