18 april, 2012

Ny blogg, ny chans!

Min kära syster har traggat, jag själv har traggat, andra har traggat, Nu tänker jag ge detta bloggandet en chans.

Ibland kommer man till tillfällen som man bara vill dela med sig av.
Jag har haft många såna tillfällen nu den senaste tiden.

Just nu e jag helt kär i livet. Jag har de så j-a bra!
Jag är tjock, men glad! Tänk att jag ska bli mamma!
Det e så stort. Det e sånt jag bara kunde drömma om och nu sitter jag här och om ca två månader e det beräknat att vi blir 3!
Vårt barn kommer att bombas av kärlek. Jag e så stolt över att kunna ge vårt barn underbara mor och far föräldrar, moster, morbror, farbröder och kusiner! <3

Än så länge står jag ut med min onda rygg och mina onda fötter efter en dag på jobbet.
Jag älskar att jobba på dagis. Det e så j-a kul! Personalen, barnen och föräldrarna e helt kalasbra! Det känns så j-a tryggt att veta hur bra mitt barn får de på dagis sen när den tiden kommer!
Jag vet hur bra de är där och det betyder mycket!

Saknaden efter att ut och rida en runda i skogen eller att flåsa på en fotbollsplan med ett härligt gäng tjejer i Hästveda är något som jag oxå ser framemot. Den tiden kommer, någon gång. Får nöja med mig promenader med hästarna och hajja på tjejerna när jag har möjlighet! :)

Idag e det den 18/4-12. Det betyder att idag e det 3 år sedan jag träffade min bästa vän för sista gången. Jag tänker ofta på henne. I morgon e det 3 år sedan hon lämnade mig, lämnade oss. Den dagen va hemsk! Jag kommer aldrig att förstå att hon inte kommer tillbaka. Det va henne som jag alltid kunde komma hem till. Vi pratade i telefon flera gånger i veckan och umgicks någon dag, varje vecka. Vi körde ibland in till stan och åt, vi gick till affären och handlade, löste korsord och massa annat! Hon va en sann vän. En som uppskattade och älskade mig för den jag är! Det e svårt att förstå hur åren bara har flugit iväg! Älskade, älskade du! <3
Jag har alltid varit en E gris, och även en mormor, morfar och farmor, farfar gris.Jag har alltid brytt mig om de äldre och jag e så tacksam för att jag har fått ha er i mitt liv! Nu har jag min älskade farfar kvar. Han e guldvärd och han får alltid mig att må så bra! <3

Med andra ord så badar jag i kärlek. Min älskade familj! Jag e en otroligt STOLT moster och "moster".
Jag blir KNÄPP om jag inte får träffa dom. När jag blev moster på riktigt så va de så stort! Han bara växer å växer och han gör alltid mig så glad! Mosters hjärta! <3 Vilken underbar kusin han kommer bli! <3


André e me rätt bra! Vi har samlat massa vuxen poäng tillsammans! På fredag har vi varit tillsammans i 3 år och 4 månader! Tiden har sprungit iväg och jag han gör mig lycklig! Jag hittar alltid nya förklaringar till varför jag älskar honom! Fast ibland vill jag bara slänga ut honom så han får bo i stallet, men jag tror att han vill slänga ut mig me rätt ofta! :)

Nu ligger mina älskade vovvar i soffan bredvid mig och myser. Tror att vi går och lägger oss i stället!
Natti natti! :)

2 kommentarer: